Justonline AgencyJustonline AgencyJustonline AgencyJustonline Agency
  • HOME
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • ΕΡΓΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • BLOG

Τι θα γίνει με τη διαφήμιση στο Facebook;

    Home SOCIAL MEDIA Τι θα γίνει με τη διαφήμιση στο Facebook;
    ΕπόμενοΠροηγούμενο
    facebook ads

    Τι θα γίνει με τη διαφήμιση στο Facebook;

    By Arsenis Paschopoulos | SOCIAL MEDIA | Τα σχόλια έχουν κλείσει | 18 Σεπτεμβρίου, 2019 | 0

    Είναι γεγονός, και δεν χρειάζεται κάποια έρευνα παρά μόνο μια ερώτηση στους εφήβους που γνωρίζει ο καθένας μας, πως οι μικρότερες ηλικιακές ομάδες εγκαταλείπουν το Facebook. Κάποιοι, με βάση το παραπάνω γεγονός, έχουν σπεύσει να προαναγγείλουν το «θάνατο» του Facebook ως διαφημιστικό μέσο. Θα πεθάνει λοιπόν η διαφήμιση στο Facebook; Και πότε;

    Για να απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση, θα πρέπει να εξετάσουμε με ποια κριτήρια θα πρέπει οι μάρκες να επιλέγουν ένα διαφημιστικό κανάλι.

    Από την «Εισαγωγή στη διαφήμιση», τα κριτήρια με τα οποία ένα εμπορικό σήμα επιλέγει ένα διαφημιστικό κανάλι είναι:


    • Πόσοι από τους πελάτες της μάρκας παραακολουθούν το κανάλι


    • Το διαφημιστικό κόστος σε συνδυασμό με την αποτελεσματικότητα του καναλιού, με άλλα λόγια, εάν το κανάλι βοηθά το εμπορικό σήμα να επιτύχει στόχους με προϋπολογισμό παρόμοιο ή χαμηλότερο από αυτόν σε άλλα κανάλια.


    • Εάν το κανάλι επιτρέπει το είδος και τον τύπο των διαφημίσεων που απαιτεί η μάρκα για την επίτευξη των στόχων της (διαφήμιση κειμένου, εικόνας, video, συμπλήρωσης φόρμας, άμεσης αγοράς, κ.α)


    • Αν οι άμεσοι ανταγωνιστές χρησιμοποιούν το κανάλι. Αν και δεν είναι το κυριότερο κριτήριο επιλογής, σίγουρα πρέπει να εξετάσουμε γιατί οι ανταγωνιστές μας το χρησιμοποιούν αλλά και να λάβουμε υπόψη μας πως το κοινό μας θα συνεχίσει να βλέπει αυτούς και όχι εμάς, αν αποφασίσουμε να διακόψουμε την διαφήμιση στο συγκεκριμένο μέσο.


    • Οι δυνατότητες στόχευσης του καναλιού, με ποιους τρόπους δηλαδή μπορεί ο διαφημιζόμενος να επιλέξει τα χαρακτηριστικά όσων θα δούν την διαφήμισή του (πολύ στενά συνδεδεμένες με την αποτελεσματικότητα)

    Facebook Targeting

    Ας δούμε τώρα πώς λειτουργεί το Facebook ως διαφημιστικό κανάλι σε σχέση με αυτά τα κριτήρια:


    • Αριθμός χρηστών: αν και το Facebook χάνει έδαφος σε νεότερες ηλικίες, ο αριθμός των μηνιαίων χρηστών του δεν πέφτει (ένας λόγος είναι ότι οι μεγαλύτερες γενιές συμμετέχουν όλο και περισσότερο στο κοινωνικό αυτό μέσο).

    Έτσι, για μια μάρκα που στοχεύει σε πελάτες όλων των ηλικιών, σίγουρα εξακολουθεί να έχει νόημα η χρήση του Facebook. Για ένα τοπικό εμπορικό σήμα, εξαρτάται από το πού βρίσκεται στον κόσμο και σε ποιους πελάτες στοχεύει.

    Αλλά ακόμη και αν βρίσκεται σε μια χώρα της οποίας η νεότερη γενιά φεύγει, ας πούμε, προς το Snapchat και το Instagram, δεν θα ήταν σκόπιμο να καταργήσει την διαφήμιση στο Facebook, όσο η διαφημιστική απόδοση παραμένει θετική και όσο το μεγαλύτερο μέρος των υποψήφιων πελατών του εξακολουθεί και βρίσκεται στο Facebook.

    Εξαίρεση θα ήταν μια εταιρεία με περιορισμένο προϋπολογισμό, όπου το κόστος ευκαιρίας μεταξύ Facebook και άλλων καναλιών επικοινωνίας είναι μεγάλο (άρα θα πρέπει να δώσει τα χρήματά της εκεί που έχουν την μεγαλύτερη απόδοση).

    • Το διαφημιστικό κόστος και η αποτελεσματικότητα: Το διαφημιστικό κόστος του Facebook όσον αφορά τα κλικς, τις επισκέψεις στο site και τις πωλήσεις αυξάνεται με την πάροδο των ετών, εν μέρει επειδή όλο και περισσότερα εμπορικά σήματα θέλουν ένα κομμάτι από το διαφημιστικό του χώρο.

    Παρόλα αυτά, παραμένει χαμηλότερο από τα άλλα κανάλια διαφήμισης, ειδικά εάν ένα εμπορικό σήμα εκτελεί εκστρατείες για περισσότερο από ένα μήνα και με ημερήσιο προϋπολογισμό 10+ ευρώ (αυτοί οι αριθμοί ισχύουν για διαφήμιση στην Ελλάδα και είναι από την εμπειρία μας σε περισσότερους από 100 διαφημιστικούς λογαριασμούς). Όσο η αποδοτικότητα και η απόδοση της επένδυσης στο Facebook παραμένουν υψηλότερες από εκείνες των άλλων καναλιών, οι εταιρείες φυσικά και θα συνεχίσουν να το χρησιμοποιούν.


    • Δυνατότητες στόχευσης: Το Facebook είναι αναμφισβήτητα ο βασιλιάς και μέχρι στιγμής κανένα άλλο διαφημιστικό κανάλι δεν φαίνεται να πλησιάζει με τις δυνατότητες στόχευσης του. Αυτό το κριτήριο, δεδομένου ότι σχετίζεται τόσο στενά με την αποτελεσματικότητα, θα διατηρήσει το Facebook στον κατάλογο αγαπημένων καναλιών διαφήμισης για τους διαφημιζόμενους.


    • Παρόμοια με τη στόχευση, το Facebook έχει αποδειχθεί πολύ «ικανό» στην δημιουργία νέων διαφημιστικών εργαλείων, ενώ τα άλλα κανάλια υιοθετούν τα πρότυπά του.


    • Ανταγωνισμός: με την πιθανή εξαίρεση των εμπορικών σημάτων που απευθύνονται σε άτομα ηλικίας 13 έως 18 ετών, όλες οι άλλες μάρκες θα διαπιστώσουν ότι οι ανταγωνιστές τους διαφημίζουν στο Facebook, απλώς και μόνο επειδή εκεί υπάρχει το μεγαλύτερο μέρος των πιθανών πελατών τους.

    Με βάση τα παραπάνω, δεν προβλέπουμε, ούτε κάποια ξαφνική αλλά ούτε και μια βραχυπρόθεσμη πτώση για το Facebook ως διαφημιστικό εργαλείο για τα εμπορικά σήματα, αντίθετα πιστεύουμε πως οι “Κασσάνδρες” θα διαψευστούν.

    Έχετε ή σκέπτεστε να ξεκινήσετε ένα digital project – site, eshop – ή να κάνετε διαφήμιση στο διαδίκτυο;

    Ας μιλήσουμε
    Facebook ads, digital advertising
    Avatar

    Arsenis Paschopoulos

    Ο Αρσένης Πασχόπουλος είναι από τους πρώτους marketers του διαδικτύου στην Ελλάδα με δράση η οποία ξεκινά το 1996. Είναι Managing Partner στην εταιρεία υπηρεσιών διαδικτύου Just On Line. Είναι συγγραφέας των βιβλίων "Ευτυχώς με Απέλυσαν", 2021, “Social Media Marketing”, 2010, και "Ηλεκτρονικό Εμπόριο " (3η έκδοση 2007), εκδόσεις Κλειδάριθμος). Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος εκπαίδευσης για τραπεζικά συστήματα online πληρωμών στην First Data. Έχει εργαστεί στα τμήματα marketing των εταιρειών Shell, Johnson&Johnson, Fiat, Boston University, Όμιλος Δ. Αγγελόπουλου, Γενική Χημικών Προϊόντων. Από τους πρώτους (1996) που δημιούργησαν σεμινάρια Ηλεκτρονικού Εμπορίου για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και διεξήγαγε κύκλο σεμιναρίων ηλεκτρονικού εμπορίου για την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου. Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος προώθησης και εκπαίδευσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου στον ΑΣΔΑ (Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας). Είναι απόφοιτος του Deree College με μεταπτυχιακό στο Boston University.

    More posts by Arsenis Paschopoulos

    Σχετικά άρθρα

    • Η έξυπνη χρήση του internet marketing σήμερα

      Η έξυπνη χρήση του internet marketing σήμερα

      By Arsenis Paschopoulos Τα σχόλια έχουν κλείσει

      Στην εποχή μας υπάρχει ανεπτυγμένη πληροφόρηση γύρω από το χώρο του internet marketing και του digital γενικότερα. Συνεχώς εμφανίζονται νέες τεχνικές, εργαλεία και αυθεντίες στο χώρο αυτό που εισάγουν νέες μεθόδους ανάπτυξης των επιχειρήσεων. ΤιΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ…

    • Google Search Vs. Facebook: Τι να διαλέξω για την διαφήμισή μου;

      By Arsenis Paschopoulos Τα σχόλια έχουν κλείσει

      Ένα δίλλημα που φαίνεται πως αντιμετωπίζετε πολλοί από εσάς που θέλετε να διαφημίσετε την επιχείρησή σας online είναι για το αν θα χρησιμοποιήσετε την μηχανή αναζήτησης της Google για να προβάλλετε διαφημίσεις κειμένου σε αυτούςΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ…

    • facebook vs google search ads

      Google Search Vs. Facebook: Τι να διαλέξω για την διαφήμισή μου; (μέρος 2ο)

      By Arsenis Paschopoulos Τα σχόλια έχουν κλείσει

      Συνεχίζοντας από το πρώτο μέρος του άρθρου μας, ας εξετάσουμε τις δυνατότητες στόχευσης στο Facebook. Το δημοφιλές social medium μας δίνει την δυνατότητα να στοχεύσουμε με βάση τα παρακάτω Δυνατότητες στόχευσης στο Facebook • ΔημογραφικάΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ…

    • Υπάρχει Digital Marketing ή Ένα είναι το Marketing;

      By Just Online Team Τα σχόλια έχουν κλείσει

      Αναρωτηθήκατε ποτέ πως έχει επηρεάσει η ψηφιοποίηση τον κόσμο του μάρκετινγκ; Δείτε την παρουσίαση που έγινε στο Webinar: Marketing vs Digital Marketing που διοργάνωσε η Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων του Mediterranean College στο πλαίσιο του EducationΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ…

    ΕπόμενοΠροηγούμενο

    Ευτυχώς με απέλυσαν

    ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • JUSTONLINE NEWS
    • SOCIAL MEDIA
    • EMAIL MARKETING
    • MOBILE MARKETING
    • GOOGLE ADS
    • SITES & ESHOPS
    • ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ
    • BRANDING
    • PODCASTS
    • MARKETING
    • JOB OPENINGS

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ

    b2b b2c book boost post branding brand name business Certified Paralegal Program crisis customer service developer digital transformation epidotoumena programmata espa fails Forum freelancer hiring interview jobs kleidarithmos marketing onlinesales opencart performance personal development Podcast rebranding reels sellbee site startab Valentine's day webinar WordCampEurope2023 Άγιος Βαλεντίνος Άκης Πετρετζίκης Αρσένης Πασχόπουλος ανταγωνισμός ανταγωνιστικό πλεονέκτημα επιδοτήσεις επιδότηση κορονοϊός κρίση χρηματοδοτήσεις

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΡΓΑ

    • Social Media Content για ΑΒ Shop & Go Μεταμόρφωσης και Πεύκης
    • 360 digital marketing για την Ανατόλια
    Γραφτείτε στο Newsletter μας ώστε να είστε πάντα ενημερωμένοι για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Digital Marketing
    • Πολιτική Απορρήτου
    JUST ONLINE – T 2106146442
    • HOME
    • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
    • ΕΡΓΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • BLOG
    • Ελληνικά
    Justonline Agency