«Ας φτιάξουμε ένα eshop», μοιάζει να είναι η λύση για πολλούς επιχειρηματίες, ιδίως τώρα τις ημέρες του κορονοϊού. Είναι όμως; Όχι, ίσως, μάλλον, ναι;
Η απάντηση εξαρτάται από πολλούς παράγοντες αλλά ένας είναι ο καθοριστικός. Αυτός που θα αλλάξει το παιχνίδι για σένα και το eshop σου. Αυτός που θα σε τοποθετήσει σε άλλη κατηγορία. Αυτός που θα σε κάνει να ξεχωρίσεις. Αυτός που θα σου φέρνει πελάτες ακόμη και αν οι τιμές σου είναι υψηλότερες από αυτές του ανταγωνισμού.
Ποιος είναι αυτός ο παράγοντας;
Μήπως είναι το UX (user experience); Η ευκολία δηλαδή του χρήστη να περιηγείται στο eshop σου, να βρίσκει γρήγορα αυτό που θέλει και να το αγοράζει εύκολα και με συνοπτικές διαδικασίες;
Μήπως η αξιοπιστία που θα αποπνέει το eshop σου ώστε να πείθει ακόμη και τους επισκέπτες που μπαίνουν για πρώτη φορά πως δεν θα τους χρεώσεις την κάρτα και θα εξαφανιστείς ή πως θα παραδόσεις το σωστό προϊόν στο σωστό χρόνο;
Μήπως είναι τα επώνυμα προϊόντα – τα οποία σίγουρα θα βοηθήσουν – αλλά επειδή είναι επώνυμα ο καταναλωτής τα αναζητά ξεκινώντας από το Skroutz και το Best Price και αγοράζει με βάση την τιμή και σε βάζει στον πειρασμό να μειώσεις τις τιμές σου;
Μήπως είναι η κατάλληλη στόχευση η οποία θα φέρει τους σωστούς επισκέπτες (αυτούς δηλαδή που έχουν και το ενδιαφέρον και την αγοραστική δύναμη να ψωνίσουν από σένα);
Ή μήπως οι πολλές επιλογές πληρωμών, το εύρος προϊόντων, οι εκπτώσεις, τα δώρα, η σωστή φωτογράφιση, το design;
Ο κατάλογος είναι μακρύς. Και ναι, όλα αυτά που προανέφερα και άλλα πολλά ακόμα είναι μικρά ή μεγαλύτερα κομματάκια σε ένα παζλ που θα συνθέσει το eshop σου για να το κάνει όμορφο, δελεαστικό και λειτουργικό.
Όλα όμως αυτά έχουν ένα μειονέκτημα: με λίγη (ή και κάπως μεγαλύτερη) επένδυση και σωστούς συνεργάτες «κοπιάρονται». Και όσο περνάει ο καιρός, η τεχνολογία βοηθάει το κοπιάρισμα να γίνεται ευκολότερα, γρηγορότερα και φθηνότερα. Και έτσι το eshop σου καταλήγει να είναι ένα ακόμη online φαρμακείο, παντοπωλείο, κατάστημα ρούχων, …
Άρα μπορείς να φτιάξεις ένα ΣΩΣΤΟ eshop αλλά θα είναι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ, θα είναι ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ;
Και αν δεν είναι ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ, δύο όπλα έχεις για να προσελκύσεις πελάτες, παίρνοντάς τους από τον ανταγωνισμό: χαμηλότερες τιμές και αποκλειστικότητα στη διάθεση προϊόντων. Το πρώτο είναι ως μακροχρόνια στρατηγική καταστροφικό και για σένα και για τον κλάδο σου. Το δεύτερο δεν ξέρω αν και υπό ποιες συνθήκες μπορείς πλέον να το καταφέρεις (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων σε B2B κλάδους).
Εκτός εάν χρησιμοποιήσεις το μεγάλο όπλο το οποίο θα σε ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό και θα αλλάξει το παιχνίδι για το eshop σου. Ποιό είναι αυτό το όπλο;
Είναι το B-R-A-N-D-I-N-G.
Τι είναι το branding; Είναι μια ιστορία: η ιστορία της μάρκας σου. Και είναι μεγάλη ιστορία. Γι’ αυτό θα την πούμε στο επόμενο άρθρο (δεν θα αργήσω να το γράψω γι’ αυτό μείνετε συντονισμένοι)