Justonline AgencyJustonline AgencyJustonline AgencyJustonline Agency
  • HOME
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • ΕΡΓΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • BLOG
  • English

Branding vs performance

    Home SITES & ESHOPS Branding vs performance
    ΕπόμενοΠροηγούμενο
    branding vs performance

    Branding vs performance

    By Αρσένης Πασχόπουλος | SITES & ESHOPS, BRANDING | Τα σχόλια έχουν κλείσει | 2 Αυγούστου, 2022 | 0

    Το άρθρο αυτό εξηγεί με απλά λόγια τι είναι performance και τι brand marketing και αναλύει γιατί δεν θα πρέπει να υπάρχει δίλημμα στο τι από τα δύο πρέπει να χρησιμοποιεί μια εταιρεία.  Το άρθρο αυτό γράφτηκε μετά από μια κουβέντα που είχα με κάποιον υποψήφιο πελάτη ο οποίος δεν καταλάβαινε την αξία του branding «στις μέρες που ζούμε».

    Performance marketing: όλες οι ενέργειες οι οποίες στοχεύουν στο να κάνει ο καταναλωτής «κάτι»: από ένα κλικ έως και αγορά.

    Brand marketing:  όλες οι ενέργειες οι οποίες στοχεύουν στο να δημιουργήσουμε στο μυαλό του καταναλωτή μια διαφορετική και θελκτική εικόνα για το προϊόν και την εταιρεία.

    Πιο απλά, performance marketing είναι το να ζητάς να βγείτε ραντεβού και brand marketing είναι ο λόγος που σου λένε ΝΑΙ!

    Εντάξει, το performance marketing το καταλαβαίνω.  Το brand marketing όμως μήπως μπορείς να μου το εξηγήσεις λίγο παραπάνω γιατί μου ακούγεται λίγο …hot air;

    Για να το εξηγήσω θα ξεκινήσω από το τι είναι «μάρκα».

    Και για να μην επαναλάβω αυτά που έχουν γραφτεί σε χιλιάδες άρθρα («μάρκα δεν είναι μόνο το όνομα, δεν είναι μόνο το λογότυπο ή το σλόγκαν (“motto”) αλλά οι αξίες του προϊόντος» κλπ. κλπ.) θα το πω απλά:

    Μάρκα είναι ΤΑ ΠΑΝΤΑ γύρω από το προϊόν και την εταιρεία και πως αποφασίζει να αλληλοεπιδρά με τους πελάτες και την κοινωνία: από τα κείμενα και τα εικαστικά μέχρι το πως υποδέχεται τον πελάτη σε ένα φυσικό κατάστημα, πως απαντά σε αρνητικά σχόλια, τι θέση επιλέγει σε ένα κοινωνικό ζήτημα, αλλά και τι ΔΕΝ κάνει (κάποιες μάρκες έφυγαν από την αγορά της Ρωσίας και κάποιες όχι).

    Οι εταιρείες λοιπόν οι οποίες «κάνουν branding» χρησιμοποιούν το brand positioning, τα χαρακτηριστικά του προϊόντος και τα 7P’s(*) για να διαμορφώσουν στο μυαλό του καταναλωτή τη μάρκα.

    To χρήμα δεν βλέπω

    Αυτή η διαδικασία πρέπει να είναι μέρος και του performance marketing.  Αν ο performance marketer γνωρίζει καλά τι πρεσβεύει η μάρκα του, η επιλογή των καναλιών διαφήμισης, τα κείμενα και οι εικόνες που θα επιλέξει για το δημιουργικό και το διαφημιστικό μήνυμα θα είναι τέτοια ώστε να ενισχύουν την μάρκα.

    Μα εμείς δεν είμαστε γνωστοί, δεν έχουμε χτίσει τη μάρκα μας.  Άσε που στο τέλος του μήνα ο ιδιοκτήτης της εταιρείας για πωλήσεις θα μας ρωτήσει και όχι για το πως μας αντιλαμβάνεται ο καταναλωτής και η κοινωνία.

    Σε αυτή την περίπτωση είναι σημαντικό να πείσετε τον ιδιοκτήτη πως η επικοινωνία σας θα πρέπει να περιέχει και τα δυο: και performance και branding. 

    Γιατί;

    Μα γιατί το performance χρειάζεται για να φέρει τις πωλήσεις αλλά πάντα μα πάντα πρέπει να συνοδεύεται από branding γιατί αυτό θα σας κάνει διαφορετικούς από τον ανταγωνισμό και θα βάλει τις βάσεις ώστε μελλοντικά να χρειάζεται να κάνετε λιγότερο performance marketing με καλύτερα αποτελέσματα για τις πωλήσεις. 

    Πώς θα γίνεται αυτό; 

    Θα γίνεται επειδή οι πωλήσεις θα έρχονται από το συναίσθημα που θα έχει δημιουργηθεί στους καταναλωτές για την μάρκα σας την οποία θα «ψάχνουν», αλλά και από τους πιστούς πελάτες σας οι οποία απλά δεν θα σκέπτονται καν τον ανταγωνισμό.

    Και γιατί δεν κάνουν όλοι branding αφού είναι τόσο καλό για τη μάρκα;

    Γιατί θέλει χρόνο και γιατί τα χρήματα που επενδύονται δεν φέρνουν άμεσα το αποτέλεσμα (αυτό που ψάχνεις εσύ και ο ιδιοκτήτης της εταιρείας σου) αλλά και γιατί οι μικρές εταιρείες δεν έχουν τα αποθέματα να επενδύσουν στο μέλλον το οποίο, ειδικά τα τελευταία χρόνια, είναι αβέβαιο.

    Όμως, τελικά, όσο δεν κάνουμε brand marketing τόσο αφήνουμε «χώρο» στις μεγάλες γνωστές εταιρείες να «κυριεύουν» και να μονοπωλούν το μυαλό του καταναλωτή με τη δική τους μάρκα.  Και αυτό δεν συμβαίνει μόνο τώρα που «οι καιροί είναι δύσκολοι». 

    Ακόμη και όταν η οικονομία δεν είχε προβλήματα η πλειονότητα των επιχειρηματιών επέλεγε τον εύκολο (μονό)δρομο των πωλήσεων χωρίς να φροντίζει μέρος του προϋπολογισμού να το αφιερώνει στο χτίσιμο της μάρκας (βλέπε ελαιόλαδο και – πιο παλιά – τα Ελληνικά κρασιά για να αναφέρουμε δυο μεγάλους κλάδους της οικονομίας με μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών)

    Υπάρχει «φόρμουλα» η οποία να σου λέει πόσο μέρος του προϋπολογισμού να αφιερώσεις σε branding και πόσο σε performance;

    Όχι.  Αυτό εξαρτάται από το πόσο δυνατό είναι το brand σου, από το πόσο μεγάλος ή μικρός είναι ο προϋπολογισμός σου, από το ποιες είναι οι ανάγκες σου και σε ποια αγορά βρίσκεσαι.

    Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, αν έχεις μια εντελώς άγνωστη μάρκα αλλά τα οικονομικά της επιχείρησης είναι καλά μπορείς να αφιερώσεις ένα τουλάχιστον 20% του προϋπολογισμού σου για branding.  Αν όμως το ερώτημα είναι αν θα έχεις στο τέλος του μήνα να πληρώσεις τους υπαλλήλους σου, τότε μάλλον θα πρέπει να επικεντρωθείς στο performance.

    Επίσης, αν ο στόχος σου είναι να μείνεις στην αγορά που βρίσκεσαι τότε σίγουρα πρέπει να επενδύσεις στο branding ενώ αν βλέπεις ότι η αγορά συνολικά φθίνει και θα αναγκαστείς να αλλάξεις αντικείμενο (πρόσφατο παράδειγμα τα video clubs) τότε το branding δεν θα σου φέρει κάποια αξία.

    Γενικά, θα πρέπει το όλο θέμα να το δεις όπως όταν οδηγείς: πρέπει να βλέπεις και κοντά (πωλήσεις) και μακριά (branding) και να καταλάβεις πως το branding θα σου φέρνει πωλήσεις με μικρότερη προσπάθεια και κόστος ενώ οι πωλήσεις θα ενδυναμώνουν το brand. 

    Αν βρήκες το παραπάνω άρθρο ενδιαφέρον, είναι σίγουρο πως εξίσου ενδιαφέρουσα θα βρεις και την ημερίδα μας «Just Online 2023: Το μέλλον των πετυχημένων e-shops»  όπου μεταξύ άλλων εξετάζουμε τεχνικές branding & performance για τα e-shops.

    (*) Product, price, place, promotion, physical environment, processes, people

    eshops, branding, performance
    Avatar

    Αρσένης Πασχόπουλος

    Ο Αρσένης Πασχόπουλος είναι από τους πρώτους marketers του διαδικτύου στην Ελλάδα με δράση η οποία ξεκινά το 1996. Είναι Managing Partner στην εταιρεία υπηρεσιών διαδικτύου Just On Line. Είναι συγγραφέας των βιβλίων “Social Media Marketing”, 2010, εκδόσεις Κλειδάριθμος και "Ηλεκτρονικό Εμπόριο " (3η έκδοση 2007, εκδόσεις Κλειδάριθμος). Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος εκπαίδευσης για τραπεζικά συστήματα online πληρωμών στην First Data. Έχει εργαστεί στα τμήματα marketing των εταιρειών Shell, Johnson&Johnson, Fiat, Boston University, Όμιλος Δ. Αγγελόπουλου, Γενική Χημικών Προϊόντων. Από τους πρώτους (1996) που δημιούργησαν σεμινάρια Ηλεκτρονικού Εμπορίου για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και διεξήγαγε κύκλο σεμιναρίων ηλεκτρονικού εμπορίου για την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου. Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος προώθησης και εκπαίδευσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου στον ΑΣΔΑ (Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας). Είναι απόφοιτος του Deree College με μεταπτυχιακό στο Boston University.

    More posts by Αρσένης Πασχόπουλος

    Σχετικά άρθρα

    • what is rebranding and how to do it

      Rebranding: τι είναι, πότε το χρειαζόμαστε, πως γίνεται σε 9 βήματα

      By Arsenis Paschopoulos Τα σχόλια έχουν κλείσει

      Σκεφτείτε το σαν να συστήνετε εκ νέου έναν (μερικώς ή ολικώς) διαφορετικό σας εαυτό.  Μόνο που το κάνετε για τη μάρκα ή όλη την επιχείρησή σας.

    • Πως “δουλεύει” το SEO;

      By Αρσένης Πασχόπουλος Τα σχόλια έχουν κλείσει

      Πως δουλεύει το SEO; Έχουμε πολλές φορές ακούσει και συνεχίζουμε να ακούμε αυτή τη φράση από ιδιοκτήτες sites & e-shops. Αυτό που συνήθως συμβαίνει είναι πως κάποιος διαβάζει, ακούει ή του λένε για κάποια μεμονωμένηΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ…

    • Πως να ξεχωρίσεις από τους ανταγωνιστές σου!

      By Just Online Team Τα σχόλια έχουν κλείσει

      Φιλοξενώ το εξαιρετικό άρθρο του φίλου και συνεργάτη Άκη Αγγελάκη για ένα θέμα που αφορά όλες τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες, ανεξαρτήτως μεγέθους ή αγοράς στην οποία δραστηριοποιούνται: πως μπορείς να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό.ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ…

    • Ο Άκης παραδίδει μαθήματα επικοινωνίας

      Ο Άκης “παραδίδει” μαθήματα επικοινωνίας…

      By Just Online Team Τα σχόλια έχουν κλείσει

      Άρθρο του Γιάννη Πρωτοπαπαδάκη στο marketing-tips.gr Ο Άκης Πετρετζίκης συνιστά ένα επιτυχημένο brand name. Ένα brand name που ξέρει, στην εποχή του διαδικτύου και των social media, να το διαχειρίζεται και να το αξιοποιεί προς όφελόςΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ…

    • Η εκπαίδευση υπαλλήλων “υπερόπλο” παραγωγικότητας

      By Just Online Team Τα σχόλια έχουν κλείσει

      Πως η εκπαίδευση υπαλλήλων μπορεί να ανεβάσει ή να ρίξει τις “μετοχές” της επιχείρησής σου Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στο marketing-tips.gr «Είμαι σε πάρα πολύ γνωστό μπεργκεράδικο, που μάλιστα δαπάνησε πριν χρόνια ένα διόλου ευκαταφρόνητοΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ…

    ΕπόμενοΠροηγούμενο

    Ευτυχώς με απέλυσαν

    ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • JUSTONLINE NEWS
    • SOCIAL MEDIA
    • EMAIL MARKETING
    • MOBILE MARKETING
    • GOOGLE ADS
    • SITES & ESHOPS
    • ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ
    • BRANDING
    • PODCASTS
    • MARKETING
    • JOB OPENINGS

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ

    b2b b2c book boost post branding brand name business Certified Paralegal Program crisis customer service developer digital transformation epidotoumena programmata espa fails Forum freelancer hiring interview jobs kleidarithmos marketing onlinesales opencart performance personal development Podcast rebranding reels sellbee site startab Valentine's day webinar WordCampEurope2023 Άγιος Βαλεντίνος Άκης Πετρετζίκης Αρσένης Πασχόπουλος ανταγωνισμός ανταγωνιστικό πλεονέκτημα επιδοτήσεις επιδότηση κορονοϊός κρίση χρηματοδοτήσεις

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΡΓΑ

    • Social Media Content για ΑΒ Shop & Go Μεταμόρφωσης και Πεύκης
    • 360 digital marketing για την Ανατόλια
    Γραφτείτε στο Newsletter μας ώστε να είστε πάντα ενημερωμένοι για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Digital Marketing
    • Πολιτική Απορρήτου
    JUST ONLINE – T 2106146442
    • HOME
    • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
    • ΕΡΓΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • BLOG
    • English
    • Ελληνικά
    • English
    Justonline Agency